Bylo nebylo jedno po čertech lačné srdce, odhodlané utlouci se v honbě za magickou hranicí 300km/hod, na zapůjčeném šasi i závěsech, To vše od bájného vládce hromového dunění uzamčené pod zcela neotřelou a funkční kapotou s pečetí kříže s hadem. Co to tedy vlastně je? Alfa Romeo 8C Competizione Snadno se to vysloví, leč jak je to doopravdy? Je to ještě Alfa Romeo, nebo už je to Maserati? A záleží na tom ještě? Je to krásná ukázka lidské práce a na silnicích se 8C nevídá příliš často.
Ferrari testarossa je dnes už legendárním vozem italské automobilky z Maranella. Poprvé byl k vidění na ženevském autosalónu v roce 1984 a než jeho výroba v roce 1996 skončila, dočkal se několika verzí. Karoserie se opětovně ujalo designerské studio Pininfarina a testarossu s jejím typickým žebrováním dostalo i do seriálu Miami Vice. Nejčastěji bývá k vidění v červeném kabátě a ten jí dává patřičný punc, posuďte ale sami, jak to vypadá, když se na tradice zrovna nelpí.
Automobili Lamborghini slaví půlstoletí existence a pro dobře zajištěné příznivce připravilo modré z nebe. Bleděmodře perleťový aventador roadster byl k vidění v době srazu sportovních automobilů ve Veldenu. Oproti "šestým elementům" a ohavným "vemenům" to byla tentokrát opravdová pastva pro oči.
Celá sobota proběhla za zvuku burácení silných motorů a odlesků sílícího slunce na křivkách lakovaných karoserií. Na parkovišti za Veldenem se shromažďovaly sportovní vozy, aby s šestou hodinou večerní společně vyrazily do ulic na tradiční přehlídku. Ta bude ale až v další galerii, tentokrát se podíváme na sobotní toulky po Veldenu.
456 GT je dvoudveřové Ferrari s motorem vpředu, předchůdce donedávna vyráběného scaglietti. Elegantní vůz v modrofialové metalíze stál schován za hotelem na břehu jezera Wörthersee na konci Veldenu. Výroba 456 byla ukončena v roce 2003 a trvala 9 let. 5,5 litrový dvanáctiválec sliboval 442 koní a s rychlostí nad 300 km/hod nebyla 456 žádným ořezávátkem. Tento starší typ měl manuální šestistupňovou převodovku a jeho výroba skončila v roce 1996. Designu se tradičně ujalo studio Pininfarina a opět je to velmi zdařilý a oku lahodící výsledek.
Gumpert je vymazlené dítě bývalého velmi úspěšného šéfa sportovní sekce Audi, Rolanda Gumperta. Do své bestie osadil 4,2 litrový osmiválec z dílny bývalého zaměstnavatele a stvořil svého času nejrychlejší silniční vozidlo, to vše za pouhých 8 milionů korun. Poražen byl až vozy takových jmen jako jsou Bugatti Veyron, Lamborghini Aventador, McLaren MP4-12C, Ariel Atom V8 a Pagani Huayra.
Velden sám o sobě rozhodně stojí za návštěvu, koncem června ale dvojnásob. Letos se jeho ulice už po patnácté rozezněly burácením osmi a dvanáctiválců různých značek. K vidění byli veteránské rarity i naprosté novinky a to vše po dobu celého jednoho týdne. Málo která akce může konkurovat vznešenému prostředí lázeňského Veldenu a budeme-li srovnávat velikost akce, pak je to jednoznačně ten největší sraz supersportů v celé Evropě.
All the materials you can see on jarintrn.cz are originals (including banners) and it is strictly prohibited to use or copy it without asking me first.
If you got any questions, feel free to ask me at copyright$jarintrn.cz.